Обавештење за такмичење основних школа 2014. године

Тестови за такмичење ученика основних школа из историје биће састављани на основу:

1.     Одобрених уџбеника;
2.     Кључних појмова за крај обавезног основног образовања;
3.     Стандарда за крај обавезног образовања.

Образовни стандарди – стандарди постигнућа за крај обавезног образовања у Републици Србији су дефинисани за 10 наставних предмета на основном, средњем и напредном нивоу. Стандарде је усвојио Национални просветни савет и објављени су у званичном гласилу „Службени гласник РС – Просветни гласник“ број 5/2010. Планирање и извођење наставе у складу са стандардима је законска обавеза.

У тестовима се могу појавити фотографије, историјске или географске карте којих нема у уџбеницима.

Питања и задаци ће тематски, просторно и хронилошки пратити историјске феномене, појаве, личности  и догађаје о којима су ученици учили у оквиру наставног предмета историје.

Како би циљ изучавања наставног предмета историје био испуњен, наши ученици постали активни учесници у друштву, кроз разумевање историје створили критички однос према прошлости и садашњости, морамо и ми као њихови наставници и ментори стремити том циљу. Први корак ка постизању жељеног је проналажење правог места за све учеснике наставног процеса.

Извор: Друштво историчара Србије „Стојан Новаковић“
Приредио: Настава историје

Advertisements

  1. #1 од стране DACA 19/03/2014 - 22:22

    Obavestenja ili bolje receno pridodavanje materijala za takmicenja se ne vrsi na ovakav nacin i u ovom terminu.Ako je u pregledu gradiva izneto sta ucenici treba da uce,nemojte sada da im na osnovu termina objavljivanja standarda,provlacite i namecete nesto sto nema u udzbenicima,sta to znaci da treba svako DETEda prepozna svakog lokalnog heroja,ko odlucuje o fotografijama,ilustracijama,da ne treba u glavu da skeniraju Westermanov atlas,pa mislim da im to ni prfesori nisu radili na fakultetu,cemu to.

  2. #2 од стране DACA 19/03/2014 - 22:36

    Sa ovim ce se postici samo obrnuto,jer sam sigurna da cak neki nastavnici geogarfije ne koriste neme karte na casovima,a i primetila sam ogorcenje na republickom takmicenju zbog pitanja takvog tipa kod dece,jer su veoma veliki trud ulozili da nauce sve cinjenice koje su im osnova bilo kakvog razgovora o proslosti.Sta je nas cilj da se deca interesuju za ovaj predmet ili da ga mrze,zasto-zbog sujetnih kolega nase vreme je proslost ,a oni su ti koji ce nas nositi u buducnost.Treba da ih je sto veci broj da skoro svako slavo srpsko selo zna ko se borio za njegovu slobodu,je li to nesto ruzno,sto oni uce,sto se trude,pa ne moze jedan istoricar da zna sve,moze da bude strucnjak za svoju oblast sto je i normalno.A pre svega mislim da sve ovo oko tamicenja treba da se istakne najkasnije do kraja septembra,a ne 15 dana pred takmicenje,jako pedagoski i psiholoski smisljen momenat.

  3. #3 од стране ANDREA PANTIC 21/03/2014 - 11:31

    nije tacno ovomnogo znaci za djake koje hoce da uce

  4. #4 од стране duca 21/03/2014 - 23:43

    Nigde ne mogu da nadjem propozicije takmicenja- sa koliko poena se prolazi na okruzno? Sa koliko se osvaja prvo,drugo ili trece mesto?

  5. #5 од стране Dete 22/03/2014 - 16:55

    Na okruzno prolaze prvo, drugo i trece mesto. Za trece mesto je potrebno valjda najmanje 80% poena od ukupnog broja poena.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s